mandag 10. februar 2014

Supersunn bursdagsbuffet og morsdagspremie.

Da var det jaggu mandag igjen. Helga har fløyet avgårde i 2 årsbursdagsfeiring for snuppa mi, inspeksjonstur til campingen og masse kvalitetstid med familien. Og et par gode treningsøkter selvfølgelig. Men her er jeg igjen - klar til å lage blogginnlegg om begivenhetene.

På lørdag skulle vi feire minstedattera mi sin 2 årsdag og jeg fant ut at kake måtte vi jo ha! Meeen så var det at det skulle være litt sunt også. Jeg hadde hørt mye skryt om kakemixen til Funksjonell mat. Den får du kjøpt på diverse helsekostbutikker samt på Meny i 2 varianter. Her kan du lese litt om den sunne kakemixen.

Jeg bestemte meg for at jeg skulle bruke opp et par bananer som var godt modne, så jeg moste dem og blanda dem i mixen før jeg helte røra i ei form og stekte den. Bunnen blei skjært ut til Hello Kitty-hode og delt i to og herfra er det ikke sååå sunt. Den fylt med litt vaniljekrem og trukket med marsipan. Men pga bananen fylte jeg ikke med sukkersøtt syltetøy og vanlig krem.

I tillegg  lagde jeg ei blanding av mager cottage cheese og mager vaniljekesam og noen dråper stevia med vaniljesmak. Og så rørte jeg inn friske bringebær. Nyyydelig og friskt. Litt mat måtte vi også ha, så jeg valgte pastasalat med kylling og hjemmelaget dressing (mager kesam med herbamare, hvitløkspulver og provencekrydder). Hos oss er det litt sånn at den liker ikke det og den liker ikke det. Derfor blanda jeg isbergsalat, pasta og stekte kyllingbiter i en stor bolle. Så brukte jeg tacoskålene mine og putta oppi diverse andre grønnsaker som folk kunne forsyne seg av selv. Da unngår man at noen ikke spiser noe fordi "jeg liker ikke tomater". Lurt! Det var ikke mange restene tilbake da gjestene hadde dratt.

Jeg må forte meg å si at jeg er seriøst ingen kakepynter! Kakene i midten bak er avskjær etter Hello Kittykaka mi (i tilfelle noen ikke vil ha marsinpansøtsakene) samt noen få kjeks jeg hadde i skapet.
Helga mi blei avslutta med noe kjempemorsomt. Jeg fikk mail om at jeg hadde vunnet en "Lik og del" konkurranse på Facebook. 6 måneders gratis trening på trenpånett.no Fantastisk! Jeg fikk tilgang allerede i går kveld og måtte jo inn og myse. Det er utrolig mye variert trening på den siden. Styrke, Aerobic, Yoga og mor/far og barn for å nevne noe. Og hvert hovedtema inneholder mange varianter. Jeg bestemte meg kjapt for at mandagens styrkeøkt skulle være 18 minutter helkropp. Etter morgencardioen i dag kjørte jeg rett hjem og starta pc'n. Og for ei bra trening!! Det som gjorde den så bra var at den var så lettvindt, man trenger ikke noe utstyr (bortsett fra evt ei matte), instruktøren var folkelig og helt vanlig og øvelsene var enkle og lette å følge. Dette skal jeg virkelig bruke så ofte jeg kan. 



Det lure med trenpånett er at du kan trene hvor du vil og hvor du vil så lenge du har internettilkobling tilgjengelig på pc/telefon. Så skal du på jobbreise, ferie, weekendtur, ikke liker å trene på senter eller bare har problemer med å komme deg ut av huset for å trene må jo dette være tingen. Og det er ikke dyrt heller. Og ingen bindingstid. Dette kan jeg virkelig anbefale på det varmeste. Jeg gleder meg til å teste resten. I morgen tidlig tror jeg at jeg må teste yoga før jobb.

Da håper jeg dere alle får en strålende kveld og natt. Husk at god søvn er godt for helsa og øker forbrenninga.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar