onsdag 26. februar 2014

Omsider - Tacokake

Det er ei ukes tid siden jeg blogga sist. Ikke at jeg ikke har hatt noe å blogge om, men travle dager og litt annet har kommet i veien. Men nåååååååå back in bissniss.

I dag tidlig streifa noe i sidesynet mitt inne på Facebook. Tacokake. Og jeg må innrømme at jeg har ikke klart å tenke på noe annet i hele dag. Så på handlelista skrev jeg:

  • Fullkorns tacolefser
  • 1 pk karbonadedeig
  • 1 boks ekstra lett rømme
  • 1 glass tacosaus
  • Lett gulost
  • Mais
  • Paprika
  • Rødløk


Sånn gjør du (4 porsjoner):
Sett stekovnen på 200 grader. Stek karbonadedeigen og krydre med tacokrydder (gjerne hjemmelaget, det er uten sukker)
Kle ei rund kakeform med bakepapir. Legg ei fullkornslefse i forma. Smør med 1 ss ekstra lett rømme og ha på tacosaus. Legg på 1/4 av karbonadedeigen og strø på maiskorn, paprikabiter og løkbiter. Legg på ei lefse til og gjenta. Tilsammen 4 lefser. Avslutt med karbonadedeig, mais, paprika, løk og 2 dl raspet ost. Sett forma i ovnen og stek i ca 10 min (til osten er gylden). Ta ut forma og ta vekk ringen rundt kakeforma. Del tacokaka i 4 serveringsbiter og legg på fat. Server med salat. Nam nam!!

Gjett om dette falt i smak!! Og for de kaloriinteresserte inneholder hver porsjon 488 kcal. 

På treningsfronten går ting bare bedre og bedre. I dag tidlig blei det ei gå/joggeøkt på 5,3 km. Nå klarte jeg å løpe 10 min, gå 3 min og løpe 10 min. Så ble det en rask gåtur tilbake til bilen. Herlig start på dagen.

I morgen blir det giveaway på bloggen min, så følg med - følg med :) 

5 kommentarer:

  1. Dette blir fredagskosen her i huset :)

    SvarSlett
  2. Veldig bra.....å dersom du bruker kylling / kalkun kjøttdeig istedet for så halverer du kaloriene:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Beate :) Det er færre kalorier i karbonadedeig enn i kyllingkjøttdeig. 121 kcal i karbonadedeig (Gilde) og 142 kcal i kyllingkjøttdeig (prior).

      Slett
    2. Det er som Mona Grorud sier ^^ FAKTISK mer i kyllingkjøttdeig enn karbonadedeig :P Selv trudde jeg jo kyllingkjøttdeig måtte det være mindre i.. Men den gang ei :P jaja...

      Slett
  3. Denne så god ut. Skal prøves ut som fredagskos i morgen.

    SvarSlett