mandag 3. februar 2014

Dreamboard og lettvint karbonadedeiglapskaus

Å fikse en blogg når man har ei lita snuppe med ørebetennelse er ikke enkelt. Derfor var det like greit å vente til det ble stille i fjøset. Men her kommer'n!

I går var siste kveld på Grete Roede. Nå skal jeg stå "han av" på egen hånd. Eller dvs.. på egen hånd står jeg ikke, fordi jeg har den fantastiske Sunnere-sammengjengen min. De er mine aller største motivatorer og inspirasjonskilder. Og gjett hva! I helga hadde vi oppsummering etter 1. måneds jobbing. Og det er så fantastisk å kunne si det, men ved å henge i gruppa mi har 44 damer kvitta seg med 137 - ETTHUNDREOGTRETTISJU!!! - kg flesk. Jeg er helt overveldet!!! Jeg får så sykt masse bra tilbakemeldinger fra damene om hvor bra dette funker. Kosthold, trening og motivasjon er gull!!



Motivasjon ja. Som sagt, nå har jeg ingen kursleder til å holde meg i ørene. Så for å ikke miste fokus her i heimen har kjøleskapet mitt fått ny look i dag. Jeg har lagd en "dreamboard" over hvordan jeg vil at dette skal være og bli.


Den nye dekoren på kjøleskapsdøra ser sånn ut. I midten er vekta jeg skal ned til. (Mulig mer, men det er ikke fokus nå). Ved siden av ser dere ei remse med tall. Det er kilo igjen. For hvert kilo jeg kvitter meg med klipper jeg vekk et tall. På arket med kolonner som henger der er treningslista mi. 4 økter i uka skal gjennomføres og krysses av. Øverst står det Topp 7. Det er et "toppturløp" på 3 mil som arrangeres i Trondheim 15. juni. Det har jeg bestemt meg for å delta i. I tillegg har jeg bladd i blader og klippet ut passende setninger og bilder på hva mitt fokus er. Legg nå særlig merke til "Sammen ble vi slanke". Det er en direkte hyllest til Sunnere - sammen-damene mine.

Lag deg en dreamboard på et lett synlig sted du også. Det er skikkelig motiverende og det slår det liksom midt i synet når du ser det. Jeg valgte kjøleskapsdøra for der er jeg jo bortom flere ganger om dagen.

Til middag i dag ble det superlettvindt og sunn, brun lapskaus med karbonadedeig i stedet for kjøtt. Det er så fort gjort å lage at du rekker knapt nok å dekke bordet før maten er klar. I tillegg er dette en type lapskaus som barna ofte liker bedre enn vanlig lapskaus. Grunnen til det er at de slipper å tygge kjøttbiter. Særlig de minste barna setter pris på dette.

Her er oppskrifta (4 porsjoner)

400 gram karbonadedeig steikes. 
Tilsett 2 ss hvetemel og brun litt sammen med karbonadedeigen. 

Ha i en kjele med 0,5 liter vann og en pose lapskausblanding fra frysedisken. Har du tid kan du selvfølgelig skrelle og kutte grønnsaker selv. 

Ha oppi litt sukkerkulør (for fargen sin skyld) og en buljongterning. La alt koke opp og putre i 10 minutter. Smak til med salt og pepper. 


Jeg liker litt brød ved siden av, så derfor var jeg i frysern og fant et grov, hjemmebakt rundstykke.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar