onsdag 5. februar 2014

Morgencardio og verdens beste samvittighet

Etter ei god natts søvn bestemte jeg meg for å legge inn ei treningsøkt før jobb i dag. Seinvakt er gull!

Først ble det intervallkjøring på mølla. 4,7 km på 36 min er veldig ok. Etterpå blei det en runde med styrketrening. Jeg fokuserer hovedsakelig på kjernemuskulatur for tia. Og det helt uten en masse utstyr. I dag brukte jeg kun ei matte og en stor ball og fikk tatt en hel masse gode øvelser. Mer trenger man faktisk ikke. Ei som trente samtidig med meg hadde litt bedre tid enn meg og hadde lagd seg sin egen sirkeltrening. Jeg fikk lov å ta bilde av treningskroken hun hadde rigga seg.

Som dere ser - det var ikke mye ekstrautstyr her heller. Mye av dette kan man lett erstatte med ting man finner i huset. En god investering vil være ei matte, strikk og en treningsball.

Etter treninga mi var det rett hjem og frokost. Mat etter trening er viktig. Man må få opp karbolageret og fylle på med proteiner. Så i dag besto frokosten av 1 egg vispet sammen med ei god ss cottage cheese og litt provencekrydder. 2 min i mikroen og vips har man en liten porsjonsomelett. Sammen med et ryvita knekkebrød, litt paprika og resten av eplet jeg spiste før trening blei dette en super start på dagen.


Morgencardio er en utmerket start på dagen. Det får i gang forbrenninga og man får skikkelig energikick. I tillegg har man økt forbrenning langt utover dagen fordi musklene fortsetter å jobbe. Spis litt frukt før treninga og sørg som sagt for en balansert frokost kort tid etter treninga.

Da gjenstår det bare for meg å ønske alle en suuuper dag. Tudeliduuuu!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar