lørdag 1. februar 2014

Sunn rullekebab og "asiabutikk".

I dag har jeg laget superdigg og sunn rullekebab. Ohhhh!

Jeg tok turen innom Bamboo "asiabutikk" på Tiller og der fant jeg det jeg trengte. Kebabkrydder og durumhvetelefser. Samt masse gode og billige grønnsaker og frukt. Det er utrolig hvor mye spennende saker man finner i "asiabutikker". Bare utvalget av frukt og grønt, samt prisene som er mye lavere enn i vanlige matbutikker, gjør det verd turen.

Dette trenger du for å lage sunn rullekebab. (4 stk)

400 gram karbonadedeig steikes og krydes med
1/4 pose av chapli kebab krydder (I eska er det 2 poser)
Durumhvetelefser (lunkes litt i stekovnen)
Masse salat, løk, paprika og tomat

Dressing av
1/2 boks mager kesam
2 ss lettmajones
Smak til med hvitløkspulver og herbamare (urtekrydder fra helsekost). I tillegg finhakket jeg 6-7 druer og blandet i dressingen. La stå og trekke smak en halvtimes tid før bruk. På hver lefse brukte jeg ca 2 gode spiseskjeer dressing. 




Ser ikke dette bra digg ut? Jeg har ikke regnet kaloriinnhold i dette, men er veldig sikker på at det ikke overstiger en normal, sunn middagsporsjon. Ei lefse veier 50 gram (det sto ikke næringsinnhold på pakken). 100 gram karbonadedeig og 2 ss mager kesam/lettmajonesblanding. Og en dung med grønnsaker.

Og til dessert ble det en halv Ba! En krunchy polsk sak som smaker himla godt. 157 kcal i hele baren.



La meg få høre om du tester ut min hjemmelagde rullekebab da :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar