fredag 26. februar 2016

Middagsplan uke 9 og testing av nye matvarer i butikken.

Ukene flyr og vinterferien nærmer seg slutten og mars måned banker på døra. Herlig å vite at våren nærmer seg med stormskritt. Jeg er stadig på leting etter ny inspirasjon og har brukt en del av vinterferien til å google og lese oppskrifter. Det er så lett å lage det samme oppatt og oppatt og så blir man skikkelig matlei.

Denne uka har jeg latt meg inspirere litt av det arabiske kjøkken så på suppemandagen skal jeg prøve ei ny suppe. Jeg skal også forsøke å lage lasagne med søtpotet en dag. På fisketirsdagen står det sei på menyen og til helga skal jeg bruke opp noe bibringe jeg har i fryseren. Ellers har jeg noe svinekjøttdeig jeg må finne på noe artig med.

Så here it comes.

Mandag: Harira (suppe med kikerter og kylling)
Tirsdag: Stekt sei med stekte grønnsaker og urtesaus
Onsdag. Eggah bi sabaneh (spinatomelett)
Torsdag:Råkka fiskekakevåkk
Fredag: Hawaigryte (Oppskrift kommer på bloggen etterhvert)
Lørdag: Lasagne med søtpotet. (Oppskrift kommer på bloggen etterhvert)
Søndag: Fersk kjøtt med løksaus og grønnsaker.

Som dere ser er det nok en gang ei sunn uke. I skrivende stund mangler jeg 500 gram på å nå målet mitt om å se 8-tallet først på vekta til 1. mars. Jeg har et håp om å greie det uten å sulte. Det nye målet for mars måned blir da å komme meg ned til 87 kg. Alt under er bonus.

For meg er det viktig å ikke gå sulten. Da blir jeg desperat. Derfor kjøpte jeg inn litt av de nye produktene som har kommet i butikken nå. Det er kvarg i forskjellige varianter, samt to typer havrelunsj. Jeg har allerede smakt pærekvarg og kan melde om at den smaker fortreffelig! Den er fettfattig og rik på proteiner. Kcalinnholdet er på 88 kcal pr 100 gram. Et beger er 150 gram. Altså perfekt som mellommåltid.




Da ønsker jeg dere alle ei fin helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar