søndag 21. februar 2016

Ukesmeny uke 8

God søndagskveld alle sammen. Det er vinterferietid her i heimen. Jeg har valgt mitt yrke med omhu og er så priviligert at jeg har en uke fri nå. Uka skal brukes til trimturer og en tur opp i campingvogna for å vaske og gjøre klart til påskeferien. Men vi må jo ha middag også og denne uka ser menyen sånn ut:

Mandag: Kjøttboller med rotmos. (Mann og barn har trumpa gjennom at de vil ha svenske kjøttbullar, så jeg gir meg på den. Passer bare på å spise minst boller og mest grønnsaker)
Tirsdag: Lettsaltet torsk med poteter og grønnerterpuré.
Onsdag: Svinewok med byggris
Torsdag: Grove fiskekaker med ovnsstekte grønnsaker
Fredag: Porsjonspizza
Lørdag: BBQ marinert ribbe (uten svor), med salat.
Søndag: Hjemmelaget burger med salat.

Oppskriftene på dette blir det blogget om etterhvert som jeg lager det.

I mellomtiden kan dere jo ta en titt på denne fantastisk gode seibiffen jeg lagde sist torsdag.

En vanlig frossen seiblokk tines sånn halvveis. Den ble delt i 4 stykker og saltet og pepret (sitronpepper). Så dyppet jeg bitene i sammenpisket egg og rullet de i griljermel og stekte dem. Ved siden av serverte jeg byggsalat (fra Delikat), vanlig salat og sweetchilikesamdressing (1-2 ss sweet chili røres inn i 1/2 beger mager kesam).

Det er ei uke igjen av februar måned. Så langt har prosjektet "ned i vekt" vært suksess. Jeg regner med at jeg kan notere meg minus 8-9 kg ned siden jul. De to siste ukene har gått litt trått sånn vektmessig. Det er tydelig at fettcellene kjemper innbitt mot å krympe for tiden, men jeg gir meg ikke! Det er bare å stå på. Jeg har en plan om å vinne den kampen!



Da gjenstår det bare for meg å ønske dere ei fortreffelig uke med masse sunn mat og fine vinteraktiviteter.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar