tirsdag 9. februar 2016

Et vaffeljern kan brukes til så mangt.

Hei alle flotte folk.
I går kom jeg over noe på nettet som jeg selvfølgelig måtte prøve. Det innbefatter 3 egg, 2 ss havremel, 1 raspa gulrot, finhakket paprika, finsnittet purre, 30 gram raspa ost lettere, pittelitt salt og en dæsj provencekrydder. Og et vaffeljern! Pisk sammen eggene og havremelet. Tilsett alt det andre og stek i vaffeljernet. Rett og slett. Denne oppskrifta gir 4 vafler og hver vaffel inneholder 110 kcal. 2 vafler sammen med litt kokt skinke og tomat/agurk er perfekt lunsjmat!!

Sammen med kokt skinke og litt salat/tomat/agurk er dette perfekt lunsjmat eller kveldskos.

Da jeg kom hjem fra jobb hadde jeg fått pakke fra Iherb. Det er lenge siden jeg har bestilt noe derfra nå, så det var artig å få pakke i posten. Innholdet i pakken var chiafrø, kokosblomstsukker og d-vitaminer. Pluss litt annet stæsj, prøvepakker og sånn. Du visste det kanskje ikke, men d-vitaminer er utrolig viktig å få i seg nok av, særlig om man er litt overvektig (som regel har overvektige personer for lite d-vitaminlager i kroppen). Man betaler frakt fra Iherb, men om man bestiller litt mer enn en ting, lønner det seg. Jeg sparte 60-70 kroner bare på chiafrøene. 

Big Tree Farms, Organic Coconut Palm Sugar, Blonde, 16 oz (454 g)
Jeg gleder meg til å teste kokosblomstsukkeret. Du kan lese mer om denne typen sukker for eksempel her. 

Og jammen meg ble det ikke tid til en liten luftetur før middag også. I strålende vær traska jeg oppover lia mot Vassfjellet. Det ble bare en kilometer opp i bakkene før jeg snudde, da tiden ikke strakk til. Nå er det middagstid. Og ja - det er feittirsdag, så i dag skal jeg spise saltkjøtt, grove pølser og kålrabistappe. Ha en fin dag hvor du nå enn måtte befinne deg. 


Strålende sol og påskestemning her i dag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar