mandag 8. februar 2016

Ukesmeny uke 6 og sjokolade til frokost.

Det ble plutselig ny uke igjen og jeg er litt seint ute med ukesmeny. Et lite pc-havari pluss full bursdagsfeiring i går er årsaken til det. Men her er den.

Normalt har vi fiskedag på tirsdag og torsdag, men til uka må jeg snu litt på det. På tirsdag er det jo "feittirsdag" og det må jo feires!

Har nok en gang tatt et dypdykk i fryseren og kjøkkenskap for å se hva jeg har og endte opp med denne menyen:

Mandag: Linsesuppe med pizzabrød.
Tirsdag: Grovpølse og røkt skinke med kålrabistappe
Onsdag: Røkt torsk med gulrotstuing og poteter
Torsdag: Kjøttboller med rotmos.
Fredag:Blomkål og brokkoli med ostesaus+skinkebiter
Lørdag:Sunn kebab
Søndag: Barbequemarinert kylling med salat, byggris og bernaisedressing

Forsøker meg på noen nye middagsretter denne uka. Det er linsesuppe og barbequemarinert kyllingfilet.

Linsesuppa har jeg hatt i dag. Den var supergod og mettende. Jeg er ikke glad i sellerirot, så det kutta jeg ut. Og så brukte jeg røkte skinkebiter i stedet for bacon.


Deilig og næringsrik linsesuppe. 

I dag spiste jeg rareste (og beste) jeg har forsøkt til frokost er chiapudding med sjokolade. Himmel og hav! Det var som å spise dessert klokka sju om morran. Fantastisk start på dagen. Oppskrifta er enkel: 1 beger yoplait vaniljeyoughurt, 0,5 dl ekstra lett melk, 2 ss chiafrø og ei strimle med 80 % mørk sjokolade som jeg smelta i vannbad og vispa inn i youghurt/melk. Sett alt i kjøleskapet over natta. Ta ut og morgenen og spis med bringebær oppå. Det smaker helt magisk! 

Det smelta i munnen! Konsistensen minner om sjokolademoussé. Anbefales!! 

I morgen kommer det et giveawayinnlegg på bloggen. Følg med - følg med! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar