lørdag 16. januar 2016

Taco til middag i går?

.... og har du rester igjen i dag? Forsøk å lage en tacoomelett til lunsj. Det gjorde jeg i dag. Og du store min tid - at jeg ikke har kommet på det før! Sammen med salat smakte det veldig godt og det er jo heller ingen ulempe at det er sunt og du får brukt rester som kanskje ellers ville gått i søpla. Jeg hadde igjen bare en liten rest - 30 gram, men det var akkurat nok til en porsjonsomelett til meg.



Tacoomelett med salat og avocado. (377 kcal)

Oppskrifta er enkel. 2 egg vispes sammen med 2 ss vann. Hell i stekepanna og stek til den er halvveis stiv. Legg oppå tacokjøtt (Jeg brukte 30 gram karbonadedeig) og raspet ost (20 gram revet ost lettere fra Tine) og litt purre. Brett omeletten i to, skru ned plata og la det hele stå og kose seg noen minutter mens du lager salat. Jeg brukte vanlig blandet salat og paprika samt 50 gram avokado. Avokado er en kaloririk frukt, men til gjengjeld er den proppfull av gode ting for kroppen. Fettet er av det gode slaget (enumettet) og virker positivt både for kolesterolet og for hjerte- og karsykdommer. I tillegg er dette en fettype som hjelper deg å bli kvitt magefettet. Ingen ulempe det heller akkurat.

Da gjenstår det bare for meg å ønske deg en god lørdagskveld. Jeg skal spise en porsjonspizza med biffkjøtt. Hva skal du spise?


Jeg håper jeg kan være til motivasjon for deg på samme måte som jeg finner motivasjon hos deg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar