tirsdag 12. januar 2016

Grillspyd og byggris

Noen dager siden forrige innlegg. Dagene raser avgårde.

Siden sist har jeg ikke fått trimmet så mye som ønskelig pga tiden ikke har strukket til. Gubbelure har vært litt opptatt på ettermiddag-/kveldstid og da kommer jeg meg ikke ut. Prøver likevel å få rørt meg innendørs da. Herjing og dansing på gulvet med frøkena vår på snart 4 er fin aktivitet. Og så har det vært svinkaldt!! Oppi 20 minus på det verste. Men i morgen skal jeg være med ei venninne på spinning, så da får jeg opp pulsen igjen. Likevel ser jeg at vekta går ned. Veide meg i går og resultatet ble minus 2 kg siden oppstart den 2. januar. Well done!

I dag var jeg på storhandel på butikken. I bladhylla fant jeg et blad jeg måtte ta med meg hjem. Har blafra såvidt gjennom det i ettermiddag og det er sååå mange fristende oppskrifter. Tacokarbonader for eksempel. Det skal jeg prøve på fredag i stedet for vanlig taco.


Sånne typer blader er til veldig inspirasjon og motivasjon. Visste du for eksempel at om du går opp til 4. etasje tre ganger om dagen, vil du forbrenne ca 100 kcal pr dag? Gjør du dette hver dag i et helt år vil du forbrenne 36500 kcal, noe som tilsvarer 6 kg kroppsfett!! Wow! 

Til middag i dag forsøkte jeg noe nytt. Byggris. Eller Middagsbygg som det står på pakken fra Gullbygg (coop). Det var faktisk veldig godt. Vi kommer definitivt til å bruke byggris i stedet for fullkornsris som vi har brukt hittil. Fordelen med byggris er det høye kostfiberinnholdet. Dette fører til at middagen blir sunnere, blodsukkerstigningen blir langsommere og metthetsfølelsen varer lengre. Du kan lese litt mer om hveteris og byggris her

Dagens middag ble grillspyd med salat og byggris. Knallgodt på en vanlig tirsdag ettermiddag. Grillspydene var laget av svinekjøtt, løk og paprika. De ble krydret og stekt i steikovn på 200 grader i ca 20 min. På tallerkenen er det 150 gram svinekjøtt og 50 gram ferdig kokt byggris. Og masse salat! Nam nam.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar